fredag 15 januari 2010

Fredagspromenad







Idag då jag hade lämnat mina tjejer på dagis tog jag bilen och åkte ut till våtmarkerna, på med termobyxor, ryggsäck, och kamera. Där gick jag en liten promenad men tillräcklig lång för att få in ny energi. Ja tycker så mycket om att vara ute i naturen men jag är inte där oftare, synd...men det ska det nog bli ändring på.
Igår var tobbe ledig, så vi var faktiskt ute i skogen igår med barnen. Vi var till en foderstation för djur och lämnade ett antal kilo äpplen. Vi plockade av våra vinteräpplen i höstas och tog in dom men det var visst för kallt i vår källare så de blev förstörda, men djuren äter dom.
Vi tog med oss varm saft till barnen och själva drack vi lite te när vi fikade där ute. Vi åkte lite pulka och hade det mysigt, men Emma är inte lika förtjusta i detta som vi andra hon vill mest vara inne:-) men hon vänjer sig nog.
Ja nu är ju som sagt helgen här, undrar vad man ska hitta på..kanske pulkaåkning och korvgrillning, ja det visar sig.
Kram Anna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar