tisdag 19 januari 2010

att vilja

Oj idag vill jag så mycket, men det blir nog som vanligt, fastnar här vid datorn och blir sedan sur på mig själv att jag inte gjort det jag tänkte:-)


Jag vill åka in till Nyköping, gå till vita rum och se om de har nåt roligt;-), jag vill leta efter en ny köksklocka, jag vill pyssla, jag vill ha upp nya gardiner som ännu inte finns..., jagvill städa skafferiet, jag vill ha nya fina burkar att ha mina bakprodukter i, jag vill gå på loppis och hitta dessa fina burkar, jag vill måla klart mitt bord jag håller på med, jag vill göra om i barnens lekrum, jag vill ha mitt nya överkast snart så det kan få bli fint i sovrummet....
Och så vill jag baka...men bör inte göra det med tanke på att jag kan ju inte låta bli att äta upp allt:-):-)
Idag har Matilda vart hos tandhygeinisten, hon har klagat på värk i sina tänder en ganska lång tid nu, men de kunde inte se nåt. Varken hål eller nåt annat, men de trodde att det var de nya tänderna som ska komma upp längst bak som var på väg men syntes inte. Hon fick även en tid till tandläkaren i mars för att kolla upp det igen och för en undersökning.
Hon ville inte sitta själv i tandläkarstolen utan sitta i mammas knä, men jag hade även Emma med mig så då ville hon också sitta i stolen så där satt vi som tripp trapp trull, önskar jag hade haft kameran då:-) måste sett ganska kul ut.
Snart ska jag iväg till min samtalsterapeut, ska bli skönt att få träffa henne, det var nog 3-4 veckor sen sist. Mycket har hänt och sen undrar jag lite över vad som händer nu när min sjukskrivning tar slut...tror att jag blir förlängd, eller jag hoppas jag får det. Vet inte annars vad jag gör....min struktur på vardagen och mina rutiner har inte ordnat sig ännu, men jag kämpar på!
CARPE DIEM
Kram Anna

1 kommentar:

  1. Visst blir lätt alla måsten och även önskningar lagda åt sidan när orken tryter. Men allt det där kan man ju göra en annan dag för vissa dagar så fungerar hemmasittandet bäst. Jag hoppas att du får din sjukskrivning förlängd vännen och med tanke på vad du skriver så torde det ju inte vara något problem. Ses snart hoppas jag. Kram Gabriella

    SvaraRadera