måndag 18 januari 2010

Det kommer bli spännande...

Ja måndag igen och en ny vecka börjar, hjälp vad fort tiden går... Men jag måste säga att nu vill jag faktiskt ha vår och sol, är lite trött på all snö. Längtar till de första snödropparna tittar fram ur jorden, eller när fruktträden står i blom, och när jag kan ha dörren öppen utan att frysa halvt ihjäl.:-)


Helgen har varit lugn, inga speciella saker har inträffat...Tobias och barnen var och gratulerade Sebastian (barnens kusin) i lördags em/kväll, jag stannade hemma hade en sån jäkla huvudvärk, så jag släckte ner både ljus och ljud när de var iväg, mycket skönt.

Vi var ute och åkte lite pulka och stjärtlapp i lördags, Emma tycker det är så kul att åka stjärtlapp hon har väl mer kontroll då än när hon åker pulka tror jag. Vi har ju sån tur att vi har en kanonbacke på tomten, nackdelen är häcken nedanför, Tobias har åkt igenom några gånger och barnen tycker det är så kul.


Klara, färdiga

GÅ!!!!
Idag har jag suttit i telefon nästan hela morgonen, alla möjliga samtal som skulle göras. Men ett av dom var att ringa ridskolan, Matilda vill ju så gärna rida hon har nog tjatat på oss i ett par år nu:-)
Vi hade satt upp henne på kö på stjärnholms ridskola så dit ringde jag först, hon stod som första reserv. Men där var tiden de red på fredagar vid 4-5tiden och en förälder var tvungen att vara med och sadla och allt vad man nu gör. Jag är då inte så jätte van med hästar så det bästa är ju när pappa är med och passar....
Men sen ringde jag ut till örstigsnäs ridskola bara för att kolla lite, och hade en sån tur att det fanns en plats ledig!!! så på lördag börjar Matilda rida, och där behövde man inte som förälder vara med utan det fixar dom som är i stallet. Men jag fick stanna kvar och titta iallafall. Så nu ska vi försöka få tag på ett par ridstövlar i storlek 29, hojta till om ni vet nån som säljer:-)
Tror att hon kommer bli superglad eller jag vet att hon blir det.
Ha en fortsatt bra dag!!
Kram Anna


1 kommentar:

  1. Hej, har hört att de har utförsäljning på alla ridsaker på ÖB, kan vara läge att passa på!
    Lycka till! /Susanne

    SvaraRadera