måndag 14 juni 2010

Gör ett nytt försök...


Ja då gör jag ytterligare ett nytt försök att sätta liv i bloggen igen, det har varit ganska mycket kring oss och då har inte min blogg legat som prio ett...men jag gör som sagt ett nytt försök.
Mitt liv sedan jag skrev sist har förändrats ganska mycket, men samtidigt inte...svårt att förklara:-) jag går fortfarande hemma har nu gjort det ett år snart och mina sjukdagar hos försäkringskassan tar nu slut och det finns inget inom kommunen som de kan omplacera mig till så nu blir jag eventuellt uppsagd, eller ganska troligtvis...det känns så fruktansvärt trist att helt plötsligt inte ha ett yrke och helt plötslig va arbetslös...
Så nu funderar jag mycket, tankarna far omkring, ska jag plugga eller vad ska göra...
Men jag tror att det kommer bli bra i slutändan ändå.


Sen är det ju så härligt med sommaren, även fast sommarvärmen lyser med sin frånvaro:-) det är underbart med de ljusa kvällarna, man känner sig piggare både i kropp o själ.
Jag skrev tidigare om min älskade Matilda och hennes små bekymmer, det har blivit så mycket bättre. Vi går åt rätt håll. Psykologen vi har träffat säger att det har gått så bra så fort beror mycket på mig och Tobbe för att vi är så lugna i det och lugna som personer, det avspeglar sig på barnen. Kändes bra att höra.


Hoppas ni alla får en fortsatt underbar kväll och en bra dag imorgon.
Kram Anna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar