torsdag 17 juni 2010

Härliga torsdag

Ja idag har vi hunnit med massor, dagen började med att vi åt frukost tillsammans hela familjen:-) Tobbe ledig idag. Sen gjorde jag mig iordning och sen åkte jag och Emma ner till miracel för att klippa henne, hon var så lycklig -jag ska frisöra mig. Det sa hon hela vägen ner till frisören:-) väl där blev hon lite blyg, men det gick bra till slut. Min lilla skithöna, mammas glitterstjärna blev så fin med färg i håret och allt.

Tobbe var hemma med Matilda, dom skulle cykla till affären för att köpa ballonger. Matilda cyklade helt själv hela vägen hem, med tron att Tobbe höll i cykeln. Men han höll inte i:-) sen cyklade hon här hemma på gatan för att visa mig. Tobbe fick springa brevid, lite tryggare när pappa är brevid:-)

Vi har röjt på altanen också, ut med bordet som mamma ska ha, skurade väggar och golv. Tog lite i taket också, har lite kvar kan man säga. Det är ju svart överallt...gahhh
Sen var vi till Nyköping en sväng, där handlade jag lite färg för att måla om väggarna på altanen. Så det gjorde jag nu efter barnen somnat. Tobias var då på altantaket med högtrycken, försökte få det lite renare...det blev skapligt, men det blir nog snart ett nytt tak:-)

Imorgon ska vi till Norrköping och eventuellt handla nya möbler till altanen, det är därför vi städat där så mycket idag.
Det blir nog en soffa med två fotöljer, hoppas den finns....och till ett bra pris:-):-)


Matilda har varit och lekt med en kompis som bor bara några hus bort, det är så roligt att dom har börjat leka. Dom ska även börja skolan tillsammans i höst.


Så våran dag har varit helt perfekt!
Kramar Anna

1 kommentar:

  1. Härligt med lite nytt!!! & du va skönt att Ni mår bättre allihopa!!! Fika snart det får vi klämma in!!! KRAM

    SvaraRadera