måndag 21 juni 2010

Helgen som varit...

Lite uppdatering....
Helgen är bara flugit förbi oss, men den har varit fylld av kärlek och nya härliga minnen.
I lördags jobbade Tobbe så jag och tjejerna fick rå om varandra själva, vi tog det lugnt på morgonen, sen åkte vi ner på stan och handlade lite lördagsgodis. Sen for vi hem igen och åt lite lunch, mamma kom hit en liten stund. Efter maten åt vi lite god fruktsallad och glass på altanen där vi satt i de nya möblerna. Mysigt och fint.
Vid tre-tiden bänkade jag mig i soffan för att titta kronprinsessbrölloppet, med barnen. Då hade Tobbe kommit hem också. Sen gjorde vi oss iordning för att sedan åka ut till Stigtomta för att gratulera Jonas som fyllde trettio, trevligt.
Men vi var hemma relativt skapligt då Tobbe även skulle jobba på söndagen....


På söndagen var vi själva igen som sagt jag och tjejerna, vi hade det supermysigt!! Pysslade och pratade, lekte och myste.
Sen lite senare på dagen knackade det på dörren, där stod ett par vänner till Matilda. De ville komma in o leka vilket de gjorde en kort stund, se ropade Matilda till migatt de gick till grannen, okej sa jag och kikade ut så att Emma inte följde med. Då hade Matilda kommit tillbaka, hon hann inte ens gå nånstans... jag undrade varför hon inte var med de andra, då berättade hon att hon inte fick följa med och de bara gick ifrån henne...då gjorde det så ont i mammahjärtat när hon grät helt förtvivlat...barn kan ibland vara så elaka mot varandra...


Idag har barnen vart på dagis, jag har inte gjort mycket mest bara tagit det riktigt lugnt. Idag var en sån dag...
Efter dagis gick Matilda över till en annan kompis, de lekte sen hela eftermiddan. Det var så kul att se dom leka, de går så bra ihop. Här hemma satt de i en koja inne i lekrummet och lekte för fullt. De skrattade och hade det så roligt.
Jag mår så underbart när mina barn mår underbart!


Imorgon väntar mera mys, Anna, Tilda o Lovisa ska komma hem till oss och äta lunch. Ska bli så kul!!

Nu väntar sängen...God natt på er alla.

Kramar Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar