fredag 20 november 2009

Pyssel,pyssel

Ja jag pysslar för fullt, men mest inne i huvudet, har inte riktigt kommit igång med allt jag vill göra. För det är mycket jag vill göra, men jag har lärt mig en sak att det är faktiskt ingen ide att stressa, jag hinner ändå.
Fast lite julpyssel har det blivit ändå.

Och Tobias håller på bygger min sittbänk/skohylla/hatthylla han började igår och det kommer bli så bra när det är klart. Så idag har jag målat med kvistlack på alla dessa kvistar, finns många, på pärlsponten vi ska ha bakom. Den ska målas vit eller ljusgrå, har inte riktigt bestämt mig. Ihelgen jobbar Tobias hela helgen, trist, det blir så långa dagar när man är ensam. Fast jag får väl försöka hitta på nåt så det blir roligare, undrar bara vad... Jag hoppas i alla fall på bra väder så man kan va lite ute.
Barnen har inte varit ute mycket på sista tiden varken hemma eller på dagis. På dagis är de knappt ute längre, vilket jag tycker är dåligt. Visst är det väl så att det är inte deras uppgift att barnen ska få frisk luft, utan det ligger väl på oss föräldrar att se till att de kommer ut när de är hemma. Men jag tycker alla fall att de kan få vara ute en liten stund och röra sig. Det mår väl alla bra av, både personal och barn. men med nedskärningar så blir det nåt som blir lidande, tråkigt.


Hoppas ni alla får en bra dag.

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar