tisdag 10 november 2009

Länge, Länge, Länge sedan

Ja det var väldigt länge sedan jag bloggade... har haft mycket i mitt huvud den sista tiden.
Men nu känns det lite bättre och det är ju inte fel.
Vi har haft födelsedagsfirande hela helgen, Emma fyllde två i lördags och Matilda fyllde fem i söndags. Så i lördags hade vi kalas med släkten och i söndags hade Matilda sitt kalas för kompisarna.
Helt otroligt vad tiden går fort, det var ju inte länge sedan de var små bebisar:-) Matilda blåser ljusen, fick blåsa Emmas ljus också.
Matilda hade beställt en hästtårta...så det var bara för mig att fixa en:-)
med marsmallows som tänder...

Paketöppning, lycklig

Emma fick oppsy daisy från drömmarnas trädgård, lycklig hon med

Igår var jag o Matilda på badhuset, vi gick dit utan att veta att lilla bassängen var stängd. Men vi badade i den stora, först var hon livrädd men det släppte mer o mer. Vi tränade bentag och lekte sjöjungfru:-) kände mig väldigt graciös...mer som en klumpig val:-)
Sen blev det ledigt i den lilla bassängen så då gick vi faktiskt över dit, och det var så varmt i den det hade ju varit vattengympa...det var som att bada hemma.
Där tränade vi på att doppa huvudet, hon har ju inte velat det säger att hon inte vågar...sen vill ju fröken att de ska göra det på simskolan så då har hon sagt helt plötsligt att hon inte vill gå dit och att hon hatar simskolan. Inte bra...
Men efter mycket tragglande så doppade hon huvudet om och om igen, fick knappt upp henne sen:-)



Provade på lite ansiktsmålning,
Matilda blev en fjäril
och Emma en liten tiger


Ja en händelserik vecka har det varit, och nu ska Tobias vara ledig några dagar så vi ska bara mysa med barnen hade vi tänkt. Sen åker vi till Ullared på fredag, ska bli så kul!! Älskar det stället, vi ska shoppa julklappar har vi tänkt, lite kläder och en massa heminredning(min tanke..)
Skönt att åka iväg ska det i allafall bli.
Ha en underbar dag!!
Kram Anna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar