söndag 13 december 2009

Händelserik helg


Oj vilken helg...


Vaknade sent lördagmorgon, skönt! hela familjen faktiskt. Åt en mysig frukost tillsammans, sen gjorde vi i ordning oss, och jag och Matilda åkte ner till stan för att handla present till Tilda som fyller 5 år och hon skulle ha kalas.

Jag lämnade Matilda själv för första gången på kalas, helt otroligt att jag fick åka hem...hon brukar alltid vilja att jag stannar kvar. Det var ju skönt då att hon känner sig hemma hos Tilda, då går det ju kanske lättare vid nästa kalas.

Sen åkte jag hem drack lite kaffe med pappa som hade kommit förbi, sen städade jag av lite snabbt för vi skulle ju bjuda några vänner på lite glögg. De kom vid 16tiden, jättetrevligt var det!


Sen efter de gått hem slocknade barnen ganska så snabbt efter vi la dom, sen slängde vi oss i soffan en stund innan sängen kallade...



Söndagmorgon, hade satt klockan på 7, ja jag vet kanske är jag lite knäpp men jag ville se Lucia på tv....det var fint. Vi klev väl upp bortåt 8, åt en härlig frukost idag också med det tredje ljuset tänt. Barnen fick öppna sitt paket, pussel och docka blev det idag.

Sen kom Maria, vi skulle åka till nyköping på loppis idag. Där handlade jag en hattask, superfin för bara 30kr och då var även hatten i. Den hamnar i barnens utklädningslåda...


Sen hem, käkade, och åkte vidare till Tobias föräldrar för en lucia fika. Vi kom bara till Nyköping... Där fick vi punktering ahhhhh,..... på med reservdäcket och hem istället

Vi klädde då granen istället, Matilda tyckte det var så mysigt, ja och Emma likaså.


Nu ska jag ta och dricka lite glögg med Tobias och äta lite god Rocky Road som vi fick igår, mums!!


Ha det gott!


Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar